آنچه باید راجع به جزیره کیش در تور کیش بدانیم
نوشته شده توسط : پناهی نیا

آنچه باید راجع به جزیره کیش در تور کیش بدانیم

 

آنچه باید راجع به جزیره کیش در تور کیش بدانیم

جزیره کیش یکی از جزایر زیبای استان هرمزگان به شمار می رود که تمامی امکانات برای تفریح و رفاه گردشگران در این جزیره لحاظ شده است. البته نباید هتل‌های متنوع و رستوران‌های جذاب کیش را در کنار آب‌های خلیج‌فارس فراموش کرد.

جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد داخلی کشورمان به شمار می رود. خوشبختانه تنوع هتل‌ها و سرگرمی‌های زیاد کیش سبب شده تا گردشگران تور کیش با هر بودجه‌ و سلیقه ای بتوانند از امکانات جزیره لذت ببرند و تور مناسبشان را انتخاب کنند.

در ادامه به برخی از اطلاعاتی که برای گردشگران تور کیش ممکن است جذاب باشد می پردازیم:

دسترسی به جزیره کیش

سه مسیر برای رسیدن به جزیره کیش وجود دارد:

- مسیر جاده‌ای تهران-قم -کاشان- نایین-مهریز-شهربابک- سیرجان-بندرعباس- بندرلنگه به طول 1509 کیلومتر

- مسیر ریلی تهران-بندرعباس به طول 1600 کیلومتر (تقریبا 20 ساعت)

- مسیر هوایی تهران- کیش (یک ساعت و نیم )

البته بیشتر سفرها به جزیره کیش و همچنین تور کیش با هواپیما صورت می گیرد. اما برخی از مسافران شاید تمایل داشته باشند تا از طریق دریایی نیز وارد جزیره شوند.

قیمت‌ها و بازارهای کیش

به طور کلی میانگین قیمت کالاها و خدمات عمومی مانند مواد غذایی، رستوران‌ها، میوه، حمل‌ و نقل و ... در این جزیره بالاتر از میانگین قیمت در تهران و سایر شهرها است. قیمت گوشت تقریبا برابر با تهران، قیمت لوازم الکترونیکی مثل لپ تاپ، موبایل، دوربین‌های دیجیتال و... بدون اختلاف با تهران و گاها گران‌تر است. قیمت پوشاک نیز تقریبا 10 تا 20 درصد ارزان‌تر از شهرهای دیگر تور کیش می باشد.

بیش از یک‌ میلیون گردشگر سالانه به کیش سفر می‌کنند که حدود 150 هزار نفر از این میزان جمعیت را توریست خارجی یا ایرانیان مهاجر تشکیل می دهد. بازارهای کیش به دلیل عرضه کالاهای اصل خارجی برای گردشگران جذاب است و در حال حاضر 11 بازار بین‌المللی و مرکز تجاری و بازارچه در جزیره کیش فعالیت دارند که بازار پردیس، مرکز تجاری کیش، بازار زیتون، بازار مرجان، بازار مروارید، بازار مریم، بازار پارس خلیج، بازار پانیذ، بازار صفین، بازار ونوس من جمله آنند.

قوانین راهنمایی رانندگی در کیش

-می بایست سرعت خودروها برابر تابلوهای نصب شده باشد و در صورت عدم رعایت سرعت، بطور خودکار در سیستم اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت می گردد.

-استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان

- ضروری بودن استفاده از چراغ راهنما قبل از رسیدن به میدان.

- رعایت سرعت مطمئن و حفظ فاصله مناسب از وسایل نقلیه جلو

- جهت برقراری نظم در سطح جزیره زیبای کیش با مامورین راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را داشته باشید.

-از تردد وسیله نقلیه در مسیرهای خارج از آسفالت نظیر فضای سبز، کنار سواحل، پیست دوچرخه سواری و … جدا خودداری فرمایید.

-قبوض خلافی صادره مختص جزیره کیش است و در سایر نقاط کشور قابل پرداخت نمی باشد، اجازه ترخیص خودرو تنها زمانی امکان پذیر است که خلافی خودرو تماما تسویه شده باشد.

ورزشهای آبی کیش

بی شک برای جوانان ورزش های آبی کیش لذت بخش خواهد بود. از ورزش های آبی پرطرفدار کیش می توان به پاراسل، جت اسکی، شاتل و بنانا، اسکی روی آب و فلای بورد اشاره نمود.

پاراسل در کیش

چتر پاراسل با طنابی به طول تقریبی 150 متر توسط یک قایق که با سرعت زیاد روی آب حرکت میکند، کشیده می شود. قطعا چتر بازی بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس به کمک یک قایق موتوری. فوق العاده خواهد بود و این فرصت را خواهید داشت تا به راحتی از دیدن سواحل و نمای جزیره کیش لذت ببرید.

جت اسکی در کیش

جت اسکی از ورزش های آبی در کیش می باشد که با دوستان و خانواده می توانید از آن لذت ببرید. این وسایل در کلوپ ها غواصی و دریایی کیش قابل استفاده است که می توانید از هیجان آن لذت ببرید.

شاتل و بنانا در کیش

اگر عاشق سرعت هستید، شاتل و بنانا را از دست ندهید. هم بصورت گروهی و هم بصورت تک نفره این ورزش دریایی قابل تور دبی استفاده است.

اسکی روی آبی 

اسکی روی آبی برای افرادی که مایل به تجربه سرعت و هیجان هستند گزینه ی خوبی خواهد بود. اگر علاقمند به امتحان این ورزش هستید میتوانید به کلوپ های دریایی کیش مراجعه کنید. در این ورزش افراد توسط اسکی به یک قایق موتوری که با سرعت زیادی روی آب حرکت میکند، متصل می شوند.

فلای بورد در کیش

با اینکه زمان کوتاهی است نیست که فلای بورد در کیش رایج شده اما توانسته است در این مدت کوتاه طرفداران خودش را پیدا کند. دستگاهایی به فرد متصل میشود و آب با فشار زیاد از آن خارج می شود. برخوردار بودن از عکس العمل سریع و تصمیم گیری فوری در این ورزش برای حفظ تعادل به هنگام پرواز بر روی سطح آب الزامی است.

غواصی در کیش

غواصی از دیگر قسمت های هیجان انگیز سفر به کیش است. حتی اگر تمایلی به دنیا زیر آب نداشته باشید با یک غواصی 10 دقیقه ای از تماشای ماهی های رنگارنگ و موجودات زیبای زیر آب شگفت زده خواهید شد. 

جهت کسب اطلاع از نرخ های ویژه، آفرها و همچنین تورهای لحظه آخری کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین از طریق وب سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید اقدام به رزرو آنلاین تور کیش نمایید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: آنچه باید راجع به جزیره کیش در تور کیش بدانیم,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,جاذبه های گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: